Hollywood

25 juni 2017 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hollywood

Dag 18 vervolg

We zijn voor een nachtje verhuisd naar een andere plek. Nu vlak naast de baai deze keer. Dus Lisa loopt zo heen en weer met haar schep en emmer. Nog een nachtje Full hookup, bijvullen en opladen dus. We vertrekken weer naar het volgende rv park. Dit is de tussenstop in LA, Hollywood. Campground: Balboa RV resort, super aardige mensen. Er is geen zwembad, maar dat wordt direct opgelost door een medewerker, met een compressor wordt een prachtige roze flamingo opgeblazen en naast de camper geplaatst. Water erin en onze oververhitte kinderen vermaken zich kostelijk, even rust.

Onderweg naar deze rv zijn we opzoek gegaan naar de Hollywood sign. En ja hoor, we hebben ze gevonden, niet vanuit de verte, maar vrij dichtbij in de Hollywoodhills. Enige uitdaging.... deze zijn niet op campers gemaakt, daar woon je op stand, dus heb je geen camper. En als er dan een leverancier middenop de weg rustig staat uit te laden, ja dan zit er maar 1 ding op, achteruit terug. Nou Mark is met vlag en wimpel geslaagd voor zijn camper rijexamen hoor, jemig! Maar goed we hebben ze gezien, nu maar naar de camping even bijkomen...

In de avond willen we toch Hollywood zelf wel even ervaren. Met een particulier taxibedrijf "Lift" gaan we de stad in. We worden op de Walk of fame neergezet, blijkbaar het minder populaire deel, want we kennen niemand! Namen ben ik sowieso slecht in hoor, van acteurs en films. Dus aan mij is het niet besteed. Mijn eerste indruk van Hollywood, wat een gore stad, ik wil hier voor het donker weg! Het stinkt op veel plekken naar wiet en er zijn enorm veel zwervers. Nou ja, even volhouden dit moet toch beter worden? Wat eten en doorlopen maar. Inderdaad, verderop wordt het drukker, gezelliger en de namen op de grond laten steeds meer belletjes rinkelen. Er is een groot winkelcentrum met dure merken, veel uitgaansmensen en blijkbaar ook net een beroemdheid in het Kodak theater waar we de naam niet meer van weten (die namen he... :p ). De straat was in ieder geval afgezet en de rode loper lag uit! Leuk om een keer te zien. Er staan ook veel "acteurs"  verkleed als bekende karakters, onder andere een erg knappe Wolverine. Onder het theater liggen de bekende betonafdrukken van handen van beroemdheden, leuk om allemaal te zien. Uiteindelijk dus toch nog wel een tijdje alles bekeken en de sfeer geproefd. Al met al, eigenlijk toch wel erg leuk!

Universal studios

Dag 19

Universal studios! Vroeg gaan we weg 's ochtends want we gaan naar Universal studio's. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. We hebben Front in line tickets dus dat is relaxed. Wouw wat een gaaf park is dit! Heel ander soort attracties dan pretparken bijvoorbeeld, de meeste attracties zijn met behulp van film- en special effects en dat gecombineerd met een auto, trein, achtbaan, etc waar je in zit. Je zit bij Transformers in een karretje, maar je blijkt zelf een autobot te zijn waarmee je middenin een mega gevecht beland tussen de Autobots en de Decepticons, zo gaaf. Door de beelden om je heen en bewegingen van het karretje lijkt het een super wilde rit die je maakt waarbij je kei hard valt, vliegt, rijdt, de diepte in valt, vecht, etc.

Bij de Minnions zat je met een 3D bril op naast elkaar. Ze willen je één van hen maken waarvoor je in een machine gaat en dus weer een wilde rit maakt. Omdat de beelden om je heen zo geweldig zijn en de effecten van je stoel zit je er helemaal in. En zo zijn er nog tig attracties: Mummie, Simsons, Harry Potter waarvan het hele dorp nagebouwd is met de school boven op een berg en de twee attracties hierbij zijn geweldig, op je bezemsteel...., Walking dead super eng! Deels poppen deels acteurs die achter je aankomen. Allemaal even mooi.

Zelfs de "Gewone" Studio Tour blijkt één en al spectakel en actie, waarbij je met je hele treinstel een scene inrijdt en beweegt en van alles om je heen gebeurd. Bijvoorbeeld de set van Fast & furious, geweldig gedaan met Vin Diesel natuurlijk in actie om je heen en samen met jou in een wilde achtervolging waar hij je met zijn team uit redt. Je rijdt een treinstation in wat oa een set uit Bones is geweest, ineens stort het in door een aardbeving en loopt komt er een mega golf water binnen. Ze laten het regen terwijl de zon schijnt, laten zien hoe Jaws opgenomen is. Fake lake is een plas water voor een blue screen waar veel water scenes opgenomen zij, bijvoorbeeld Deep blue see waarbij ze middenop zee drijven. De huizen van Desperate housewives en nog veel meer.  Zo geweldig, dat moet je mee maken eigenlijk. Moeilijk te beschrijven... geweldig park en wat een luxe dat je overal zo door kan lopen en in kan, dag rij van 1,5uur. Top!

We rijden 's avonds laat na Universal naar Anaheim, daar blijven we 3 nachten staan. Onderweg nog even wat boodschappen doen voor het pretparken vervolg. Gelukkig is de Wallmart tot 23:00u open. Ook gelijk toestemming gevraagd om op de parking te overnachten! Haha! Alles is vol door door The 4th of july! Op internet lazen we over deze mogelijkheid, echter bellen naar alle Wallmarts had geen zin, je moet er heen en de storemanager spreken en gelijk ook maar de beveiliging buiten dan. Geregeld, top!

Snel slapen en morgen vroeg naar Disney World!