San Diego

23 juni 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

San Diego

Dag 16

Na een voorspoedige rit zonder grote vertraging komen we aan op onze rv plek in San Diego; Campland on the Bay. Weer een bijzondere ervaring, wat een mega park is dit! Het staat aardig vol ook. We hebben wederom de ervaring gehad onderweg dat veel parken al vol zijn. Uiteindelijk kunnen we hier wel terecht twee nachten Dry camp en daarna een nacht Full hookup om alles letterlijk bij te tanken! Alle elektrische apparaten zijn leeg en de watertank ook :) Oke, we zijn toch wel meer van de luxe... We staan op beide plekken wel echt direct aan de bay, dat is super voor de kinderen natuurlijk. De scheppen en emmers gaan weer mee en er worden weer dammen gebouwd en waterbanen gegraven. Heerlijk zo... We moeten helaas nog wel boodschappen doen ergens in de buurt. Dus snel douche, fijn dat plakzand...

Niet zo heel goed gepland met hongerige kinderen, maar ja, het was zo lekker op het standje. In de buurt is een supermarkt en ernaast zit een pizzeria, toevallig hebben we daar erg trek in. Een erg leuk concept weer, wat je hier veel ziet. Je hebt de keus uit een basis bodem en je betaald een vaste prijs. Daarna ga je weer langs een vitrine waar je alles aan kan wijzen wat je op je pizza wil, aan het einde van deze route gaat hij de oven in en moet je wachten. Daarna heerlijke pizza's gegeten op de parkeerplaats in de rv, even rust. Ondertussen alvast boodschappen gedaan toen de kids aan het eten waren met Mark en terug naar de campground om te gaan slapen. Morgen op tijd eruit, omdat we met de Shuttlebus naar Seaworld gaan om 9:45 uur.

Seaworld

Relaxed er gaat gewoon een gratis shuttle bus naar een aantal dingen in de omgeving. Vandaag dus Seaworld. Wat een mega park is dat, vooraf wat uitleg gekregen over de highlights in het park die je echt gezien moet hebben. We plannen in ieder geval in om naar de Orka show te gaan en lopen gelijk naar de dolfijnenshow. Lisa en Robin vinden het geweldig! Lisa is gelijk om en haar lievelingsdier is een dolfijn voortaan. De basins waar de shows worden gegeven zijn ook prachtig aangekleed. De orka show vond Lisa saai; 'Wanneer gaan ze nou kunstjes doen?' Ja, dat doen deze dieren dus niet meer, ze laten wel hun natuurlijke gedrag zien in verschillende situaties. Als ze spelen en jagen bijvoorbeeld. De jongste Orka is 3 de oudste is 54, Seaworld mag niet meer fokken of ze in het wild vangen. Er komen dus geen jongen Orka's meer, het zal nog zeker wel 60 jaar duren voordat er helemaal geen Orka's meer in Seaworld zijn zolang de huidige dieren gezond zijn. Totaal hebben ze nu 11 Orka's. Het blijft natuurlijk apart dat zulke grote dieren in een zwembad worden gehouden. Maar dat is een andere discussie, over dierentuinen in het algemeen ;)

De zeeleeuwen en otter show was erg leuk opgezet met veel humor. Lisa en Robin hebben haaien geaaid, hoefijzerkrabben van dichtbij gezien en nog veel meer. Naast de vele vissen en shows is een deel ook een soort pretpark, natuurlijk! Lisa is met Mark in een soort achtbaan gegaan waarbij ze in een bootje zaten dat een wild parcours aflegde, na deze rit kwamen ze in een lift met het bootje die hen omhoog hees en vervolgens hard een stijle glijbaan af liet glijden het water in. Mark en Lisa lekker nat... Een aantal andere attracties mocht Robin ook mee, dus een hoop plezier gehad. De dag vloog om, de shuttlebus komt bijna weer dus we gaan er vandoor. Zeer geslaagde dag!

Dag 17

Vandaag stond eigenlijk San Diego centrum op de planning, maar alle locals en lonely planet zijn super enthousiast over San Diego ZOO, daar MOET je geweest zijn als je in San Diego bent. Nou zijn wij niet zo van de 'gewone' dierentuinen. Die beesten zijn toch overal hetzelfde... En Lisa roept vanaf de ingang dat ze naar de leeuwen wil en als we daar geweest zijn, wanneer we nou naar huis gaan of wanneer gaan we nou naar de leeuwen... Maar goed, als deze zo geweldig is, dan moeten we dat toch maar doen! De Shuttlebus brengt ons ook hier gratis heen, dus om 11.30u zijn we in de dierentuin midden in Balboa park San Diego. Het is inderdaad een prachtig aangelegde en onderhouden dierentuin. Veel dierenvertrekken zijn ook echt mooi. Ook hier begint bovengenoemd 'gezeur' van Lisa. Dus we zoeken een route via de Giraffen voor Robin, naar de leeuwen en tijgers voor Lisa en iets lekkers te eten voor ons zelf! :) En natuurlijk langs de reuze panda's, want dit is een van de weinige dierenparken in de wereld die deze dieren heeft. En ik was vroeger groot fan van deze dieren! Zelfs mijn spreekbeurt erover gehouden toen en mijn  lievelingsknuffel was een pandabeer, lol!

Bizar dat deze grote dieren een baby krijgen die net zo klein is als een muis. Hun verblijf is dan weer wel vrij klein, maar goed, als je de hele dag zit en eet heb je blijkbaar niet zoveel ruimte nodig!

Leuk om ook dit gezien te hebben allemaal.

Foto's uploaden gaat moeizaam, meestal komen er maar een beperkt aantal foto's door van onze selectie helaas. Jammer, omdat dat een beeld geeft van wat we zien en meemaken. We kijken steeds wat er mist en proberen het dan weer aan te vullen, maar dit kost vaak veel tijd. Dus thuis zullen we nog kijken wat jullie echt moeten zien! :)

1. Mathijs & Laura:
    4 juli 2017
    Haha ja herkenbaar met Lisa en de leeuwen
    Leuk!!