San Francisco

10 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zo dat heeft lang geduurd voordat we wat laten horen! Maar goed dan hebben we ook gelijk heel wat te vertellen...

De eerste dagen zijn wel even afzien door de jetlag, vooral bij Robin duurt dat een tijd voordat hij aan het ritme gewend is. Ook viel hij dag 2 met kar en al om bij de Walmart en had een dik, blauw oog. Lekker begin! Wel gratis ijs en anti-beurse-plekken crème van de manager van de Walmart gehad. Dat dan weer wel....  Om daar nou over te vertellen gelijk, dat motiveert ook niet echt.

En we willen jullie ook niet dagelijks belasten met onze verhalen. We hebben niet altijd bereik en soms WiFi wat niet denderend werkt, daarom zit er dus soms wat tijd tussen. Dat ter zijde, we genieten hier op en top! Wat een geweldige reis, ook met (kleine) kinderen.

Dag 1 hebben jullie al kort meegekregen. Na een vlucht van ruim 10 uur, waren we dan eindelijk in Amerika! Even gezwommen om de jetlag niet teveel kans te geven.

Dag 2 Vandaag in de ochtend de camper gehaald. Inkopen gedaan bij de Walmart. Ook een beleving op zich... Dit duurt ook al langer dan gepland, omdat je niks kan vinden en als je het kan vinden, dan kan je niet kiezen!

Met de RV zijn we naar onze eerste RV campgound gegaan; "Candlestick" bijzondere naam, bijzondere ervaring, voor 1 nachtje prima... Leek wel een getto! Er staan dus ook mensen voor vast op zo'n rv park. Daar wordt je toch niet vrolijk van....?

Dag 3 Na een nachtje slapen zijn we in de ochtend met de shuttle bus naar San Francisco gegaan. We zijn middenin SF gestart in China town uitgestapt en via deze weg naar de Cable Cars gelopen, zo dat is pittig! Bizar, als je hier woont moet je iedere dag met je kinderwagen of je boodschappenkarretje omhoog en omlaag en dat is echt stijl! Onze eerste stop was Lombard street met zijn prachtige perken en bloemen. Dit is de meest bochtige straat in de wereld en het zijn echt flinke bochten! Super mooi uitzicht de heuvel af over Russian Hill.  Een mooi gezicht, met veel bloemen, en ontzettend dure auto's die langs komen. Ook wij hebben op deze weg gereden... Echte wel illegaal met de buggys, aangezien er naast de weg trappen zijn, liep dit wat beter.

Via deze bochtige weg zijn we doorgelopen naar Fishermans warf, vissoep geproefd, Alcatraz in de verte gezien (lijkt trouwen niet zo ver), een onderzeeër bekeken van dichtbij op de de pier. Voor de sporters onder ons, leuk om aan mee te doen als je hier bent; Alcatraz The Great Escape. Een triatlon, de naam zegt het al vanaf Alcatraz. Dit spektakel begon bijna toen wij er waren. Meer mensen zijn dus van mening, dat het niet zo heel ver is... en je daarna ook best nog kan hardlopen en fietsen.

Uiteindelijk zijn we met de taxi terug naar onze RV gegaan via een route die een mooi zicht gaf op de Golden Gate Bridge. E'en van de meest bekende 'landmarks' ter wereld. Na 4 jaar bouwwerkzaamheden was hij in 1937 klaar en is een meesterstuk van 2,7 kilometer lang. Zeer bijzonder om te zien en het was gelukkig helder, een groot deel van de tijd is het namelijk vaak mistig. Top dagje en mooi weer met een graadje of 20 en een zonnetje! Op naar Yosemite Lakes RV resort, paar uur rijden.

1. Maaike:
    16 juni 2017
    Wat een avontuur lieverds! Gaaf hoor. En Chan, snap je nu wat ik bedoelde met: je koopt niet even een pakje koekjes want er is zoveel keuze... rijen koekjes (of ijs, of frisdrank, of whatver)
  2. OMMargot en OPPRon:
    16 juni 2017
    Wat een geweldig leuke fotoserie en wat staan jullie er gezellig en leuk op! Genieten zichtbaar.
    Al bijna echte Amerikanen door dat voedsel! Xx
  3. Nicolette:
    16 juni 2017
    Leuk verhaal wij reizen zo een beetje mee.
    Mooi hoor!
  4. Mathijs & Laura:
    19 juni 2017
    Wat gaaf! En leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben!
    Xxx
  5. Mark en Chantal Lansbergen:
    23 juni 2017
    Leuk te horen dat jullie allemaal met ons mee reizen! Hopelijk besmetten we jullie, hier krijg je geen spijt van. Ook niet met (kleine) kinderen...
    Keuzestress klopt Maaike!
    Dank je mams
    Leuk te horen Nicolette!
    Dank Thijs en Lau, tot gauw!