Death Valley

14 juni 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Death Valley

Dag 7

In de ochtend weer lekker zwemmen, spelen en rommelen. Wasje draaien en de camper een beetje opruimen en schoonmaken.... Huisje op wielen, dus dat moet ook gebeuren. En dan maar weer op weg, naar onze RV Park in Death Valley, Stoofpipe Wells Village. Met de kilometers stijgt ook de buitentemperatuur!

Als we tegen een uur 17:00u aankomen is het rond de 40 graden. Heerlijk koel in de camper, maar als je de deur open doet lijkt het wel of er een hete föhn aan is blijven staan, WoW! Daar dus ook het zwembad maar weer in eerst. Lekker gegeten en naar bed, toch maar de airco uit. Lekker zweten in de nacht dus, blehhh! Als start van de dag na het zwembad in ons bed, dus weer lekker zwemmen in het zwembad, 9:00u en het is al 33 graden. Goed begin van de dag!

Dag 8

We gaan naar Death Valley National park. Het laagste gelegen, heetste en droogste gebied van de Verenigde staten. In de zomer wordt het er regelmatig wel 49 graden. Het is de op een na heetste plek op aarde, dat geloof ik direct! Ondanks dat we de eer hebben dat het 'maar' 39 graden is op de campground.

We rijden met de camper naar 'Badwater', dit is het laagste punt en bestaat uit een zoutvlakte dat vroeger een meer is geweest. Een verkenner kwam hier vroeger aan op zijn ezel en dacht eindelijk water te hebben gevonden. Ze kwamen van een koude kermis thuis want het extreem zoute water was niet te drinken, het was Bad Water! Deze naam is gebleven.... Dit punt ligt 86 meter onder de zeespiegel. In Death Valley komen sneller overstromingen voor, omdat de bodem het water niet op kan nemen. We hebben veel rotsen gezien, zandduinen en zoutvlaktes.

Bij Badwater gaan we een stuk lopend de zoutvlakte op, om Death Valley te ervaren, gevoelstemperatuur rond de 50 graden. Nou als je haatdragend bent, kan je hier gerust je ergste vijand heen sturen! Wat een vreselijke omgeving is dit... Mark vond hem wel mooi en bijzonder. Ja bijzonder is het, maar wat bizar heet en droog. Van de 'wandeling' van een kilometer (die er wel 5 leken) naar een mooi punt midden op de vlakte voor een 'leuke' foto en weer terug waren we ongeveer half dood voor mijn gevoel. Alle Amerikaanse calorieën zijn er letterlijk afgebrand in de hitte en de rest via ons zweet weggespoeld. Robin viel lekker in slaap in de buggy door het gehobbel over de zoutvlakte en Lisa verkoos het hogerop bij papa op zijn nek. Oké, dit was zeker de Death Valley experience, maar ik hoef hem nooit meer mee te maken! Op naar LAS VEGAS!

1. Stephan:
    28 juni 2017
    0 reacties, zo'n dode boel kan het toch ook weer niet zijn in death valley, daar moet ik even wat aan doen ;-)
  2. Mark en Chantal Lansbergen:
    1 juli 2017