Las Vegas

15 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas

Dag 8 vervolg

Zo dat is wel weer even een cultuur omslag, van rustige natuur naar, een letterlijk, hysterische stad. De neon reclames, bizarre gebouwen en billboards komen op je af. Maar we kijken hier ook naar uit, wat gaat Vegas ons brengen? Einde van de middag komen we aan op RV park Circus circus. Bij het bekende Circus circus hotel, aan het begin van de strip met uitzicht op de Stratosphere tower.

100 jaar geleden was Las Vegas of wel 'Sin City', niet meer dan een verlaten stuk land in de woestijn, met hier en daar een boerderijtje. In 1931 besloot de staat Nevada dat het gokken moest worden gelegaliseerd om zo een belangrijke inkomstenbron te creëeren. Momenteel heeft Las Vegas veel van de grootste, bijzonderste hotels ter wereld binnen haar stadsgrenzen.

RV parkeren en op naar de Strip om te eten, inmiddels is het etenstijd en begint het drukker te worden. De kinderen in de buggy, Robin slaapt al gauw. Lisa beleeft samen met ons de eerste bijzondere hotels in Vegas. Eerst ons eigen hotel met circuspiste middenin, vele casino's, barretjes en winkeltjes binnen. We vervolgen onze tour naar Palazzo met een "mini waterorgel" en mega waterval. Daarna naar Venetian op zoek naar de gondels binnen. Wat prachtig gedaan is dat, je waant je overal of er geen dag of nacht is, maar hier helemaal. Als we er zijn, gelooft Lisa niet dat we binnenstaan en naar een geschilderde lucht kijken. Al zitten er wel gekke dopjes in de lucht, merkt ze op! Lisa valt vervolgens ook in slaap en vervolgen wij onze tour en kunnen op ons gemak het beginnende avond leven van Las Vegas opnemen. The city that never sleeps, nou dat klopt, maar wij wel....

Morgen weer een hele dag!

Dag 9

Vegas dag 2. We zijn op ons gemak opgestart en weer richting de Strip gegaan. Deze keer eerst met de bus naar het einde, vanaf Mandalay Bay waar een Shark reef binnen is. En van daaruit lopen we terug richting RV, de stip is totaal 6km lang, dus leuke wandeling. Het is ontzettend warm in Vegas, zo'n 43 graden. Gelukkig loop je veel in de hotels en kan je van hotel naar hotel. Dus je ervaart niet heel veel van de hitte. We hebben alle hotels bekeken en ons de hele dag vermaakt, echter is alles wel hetzelfde idee. Casino, winkels, restaurants en barretjes binnen. De één of duurder, mooier en bijzonderder aangekleed dan de ander. Je kan je laten masseren, waterbehandelingen ondergaan, zuurstof roken, nagels laten doen, tijdelijke tattoo laten zetten, eten, drinken, gokken, gokken, gokken.... En wat een mensen, van zwervers tot volledig opgedirkte mensen in hun mooiste kleren.

Vooral de buitenkanten van de hotels zijn geweldig, Ceasars Palace volledig in Griekse stijl en niet de assessoires maar het is een volledig nagebouwde tempel.  Luxor in Egyptische stijl, een piramide met ervoor de beroemde reusachtige sfinx (met neus). Lisa vond vooral vooral Excalibur het mooiste, omdat dit in de vorm van een kleurrijk kasteel gebouwd is, compleet met draken- en ridderwinkel.

Mark is in New York New York in de Manhatten Express gegaan. Een 62 meter hoge achtbaan die wel 105 km per uur kan halen! En hij kwam er met zijn haren omhoog weer uit, hij ging HARD! Deze achtbaan begint binnen en rijdt boven het hotel een duizelingwekkend parcours! Bij dit hotel staat ook het Vrijheidsbeeld, geweldig om te zien dit alles.

De bekende Fountains of Bellagio waren super, ook de kinderen vonden dit geweldig. Twee muziekstukken hebben we als waterspektakel gezien, onwijs leuk. 1200 waterstralen die in choreografie lopen met de muziek ieder kwartier.

M&M world is bizar, vier verdiepingen met dure M&M's en spullen met M&M's erop! Snel verder!

De avond breekt weer aan, genoten met zijn viertjes. Zeer schaars bekleden jonge meiden onder de glitter sieren de straten. En schaars is écht schaars, meestal alleen lingerie achting iets. Wel geweldig te zien, dat iedereen er echt zo voor gaat hier. EDC is vanavond, een wereld beroemde "Rave" party, met "onze" jongens erbij, Martin Garrix, Armin van Buuren, Tiësto, zo cool! Veel aanspraak dus! Maar wij gaan helaas niet, met de bus het laatste stukje naar huis. Gesloopt, maar zeer voldaan.

Grappige is als vraagt of we iets kunnen lopen, al gauw wordt gezegd "nee" dat is te ver. Volgende vraag, hoe ver dan? Minuut of 10-15.... Oké, dat is dus niet zo ver! Dat lopen we wel. De Nederlandse spirit! Zo hebben we de strip dus vooral lopend verkend. Op een kaartje lijkt het vlakbij elkaar, maar hotels zijn echter zo groot dat het best een flinke wandeling is.

Morgen nog een ochtend en dan verder!

Dag 10

Vanmorgen gaat Mark naar het pretpark in de Stratosphere tower. 350 meter hoog, en overal vanaf de strip te zien. Mark heeft alle drie de attracties gehad, held! Big shot: met 70 km per uur 50 meter omhoog geschoten worden en een vrije val naar beneden te maken (om de rode punt van het gebouw). Insanity the Ride; op een hoogte van 275 meter draai je rond in een mechanische arm op 20 meter boven de Statosphere tower. En dan nog het toppunt, X-Scream; een wip op 265 meter hoogte,  die omklapt waardoor je 8 meter over de rand van de Statosphere tower schiet en daar blijft bungelen. Mark stond stipt om 10:00u boven, zodat hij niet in de rij hoefde te staan, echter moest hij op zoek naar iemand die mee wilde anders was de Insanity niet in balans! Uiteindelijk wilde de tattoo shop mevrouw wel met hem mee! De Big shot was zeker de geweldigste van de drie, echter na 7 keer had ook Mark er wel genoeg van, tijd om afscheid te nemen van Las Vegas!

Zwemmen en de rv in, op naar Zion.

Als extra trip rijden we naar de Hoover Dam. Dit is een reusachtige betonnen dam die hier begin jaren '30 aangelegd werd in en over de Colorado River. De dam is vernoemd naar Herbert Hoover, die in die tijd president was. De Hoover Dam zorgt voor de water- en elektriciteitstarief aan de staten Nevada, Arizona en Californië. Voordat de dam er was, waren er regelmatig overstromingen. Het is er HEET, lijkt nog erger dan Death Valley! 43 graden steengrillen op die betonnendam. Maar zeer indrukwekkend om snel te bekijken.... Airco aan in de rv, ijs eten en door.

Vanavond eten we onderweg verse gegrilde kip uit de Smiths supermarkt, heerlijk warm nog. Met frambozen! Super veel groenten en fruit heel betaalbaar tot goedkoop zelfs, dat is een tijd geleden, heerlijk! Heel wat anders dan de Walmart.

Nu echt naar Zion, daar is het een uur later! We komen laat aan, door de stops en boodschappen, uitdaging in het donker dus weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth de vlieger:
    19 juni 2017
    Leuk om jullie avonturen te lezen,heel veel plezier!!!
    Ik ben mijn vakantie aan het over doen.
    liefs liesbeth.
    Leuk filmpje wat jullie stuurde op Huwelijk van Marije &Wijbren.
  2. Bas & Eef:
    19 juni 2017
    Heerlijk om jullie ervaringen te lezen!

Ook op de foto's stralen en genieten jullie. Leuk!
  3. OMMargot en OPPRon:
    19 juni 2017
    Wat een fantastische belevenissen en erg leuk en boeiend beschreven! Talent van je PP?
    Is de adrenaline bij Mark nu op?
    Wij worden al duizelig op de grond laat staan in de lucht.!
    Geniet maar weer verder en fijn dat wij er ook wat van meepikken. Kusjes, ook aan de kleintjes!Xx
  4. Stephan:
    19 juni 2017
    Ik( daisy) regeer stiekem undercover onder steef zn naam hi hi

wauw wauw!! wat een verhalen!! (ook de schrijver van dit boek verdient een eer)
    Jullie hebben het echt gaaf. De temperatuur verschillen vind ik ook wel bizar. De foto's van verhitte hoofde afgewisseld met rode neuzen van de kou. hi hi

Ik vind het ook zo knap van lisa en Robin.. en natuurlijk ook van Mark en Chantal.. dat ze het zo leuk hebben.
    Ik blijf jullie op de hielen volgen... dus ik zou zeggen blijf dit gevoel houden!
    dikke knuffel van Daisy
  5. Mark en Chantal Lansbergen:
    20 juni 2017
    Dank jullie voor de eer, hoop jullie een beetje te boeien :)
    Mark zijn adrenaline is weer even gezakt! Tot overmorgen, helicopter over de Grand Canyon! :)
  6. Sandy:
    20 juni 2017
    Hè.hè wat een avonturen hebben jullie daar. Erg leuk om te lezen en te zien. Wij herleven zelf nu ook alles weer. Wij hebben ook die route gedaan. Geweldig hè!!. En die klimaat veranderingen gek he.
    Death vally gaaf he. Nou veel plezier genietze nog. Dikke kus aan de kids. Liefs familie van DIggele
  7. Bri:
    20 juni 2017
    Zo, even alles weer bij gelezen. Wat onwijs gaaf! Ik zit helemaal mee te genieten en zie alles weer voor me. En ik wil weer wat een reis! In the pocket. Heerlijk jullie verhalen en foto's. Keep Up the writing . Dikke kus van ons
  8. René en Diny:
    20 juni 2017
    Mooi hoor! Leuke foto's ook. Wij hebben 1 nachtje in luxor geslapen (na 12 dagen camper en daarna weer 12 dagen). Mogen jullie death valley in? Hoorde dat het superwarm is. Zonsopgang Zabriskie moeite waard. Veel plezier!
  9. Jeroen en Heidy:
    20 juni 2017
    Gaaf om allemaal te lezen zeg! Nog heel veel plezier!
  10. Dorieke:
    21 juni 2017
    Ik zie het helemaal voor me! Had er nog niet zo n duidelijk beeld van zoals na dit verhaal. Wat leuk allemaal!
  11. Mark en Chantal Lansbergen:
    23 juni 2017
    Leuk Bri, doen!
    Death Valley is bijzonder, maar vond het verschrikkelijk daar San
    Las Vegas is geweldig, de camper slaapt prima Rene en Dini. Wel leuke ervaring daar eens te slapen!
    Leuk hoor Do moet je ook eens heen met vriendinnen of je leukste collega!