Zion en Page

18 juni 2017 - Wahweap, California, Verenigde Staten

Dag 11 Zion en Page

Zo, als je in het pikkedonker aankomst is het toch een verrassing in wat voor omgeving je staat. Zion National park is echt prachtig, heel groen, leuke campground! Helaas maar voor één nachtje, want we moeten door. Vanuit de rv bekijken we de omgeving, weer heel veel bergen, maar weer zo anders van vorm en kleur. Dit is ruiger, het lijken wel een soort rode plakjes die op elkaar gestapeld zijn, andere lijken op elkaar gedruppelde modderhopen. Heel bijzonder te zien en je af te vragen hoe het zo toch is ontstaan! Overal zijn ook geweldige routes voor de echte hikers, dus wie zich aangesproken voelt, ga echt!!!

We zijn vertrokken richting Wahweap (Page). Daar verblijven we twee nachtjes voor we door gaan naar de Grand Canyon. We verblijven op een mooi RV park, Lake Powell Marina & Resorts, met prachtig uitzicht over Lake Powell en Lone Rock. Met de kinderen vermaken we ons een middag op Wahweap beach, even lekker niks. Alleen maar water en modder...

De avond voor het eerst maar eens écht barbecuen, in dit land is het een zonde als je dat niet doet! Haha

Het vlees is goedkoper dan groenten. Maar inmiddels hebben we ook wat andere winkel ketens ontdekt naast de Walmart die gewoon prima te betalen groenten en fruit verkopen, en het ziet er ook heerlijk uit. Dus tipje, ga ook naar andere ketens met name voor eten. Goed vlees, groenten en fruit hebben ze niet bij de Walmart en ik vind ze eigenlijk ook erg duur. Maak bij een Smith's, Save Mart, Rite Aid, etc een pasje aan of vraag een pas te gebruiken bij de kassa en je betaalt de "ledenprijs". Oh nog een hele belangrijke tip, als je die heerlijke Amerikaanse cookies koopt, chocochip... zet ze dan zo snel mogelijk in de koelkast! In de airco gekoelde winkel gaat het goed, maar met 39 graden buiten zien ze er ineens heel anders uit!

Naast de supermarkt zat een nieuwe Frozen Yoghurt zaak, daar word ik blij van!

Dat moet ook in Nootdorp komen.... Je pakt een beker, keus uit groot of heel groot. Vervolgens heb je de keus uit 15 smaken frozen yoghurt. Watermeloen, kokos, aardbei, banaan, chocolade, grapefruit, etc etc. Dan ga je naar een counter met keus uit allerlei toppings en toevoegingen. Oa brownies, koek, cake, fruit, snoep, chocolade, gelly bolletjes met fruitsmaak, etc etc. NOMNOMNOM.... dat alles wordt gewogen en kost 50 dollarcent per oz. Mijn bescheiden ijsje met van alles wat kosten 5 dollar, menig Amerikaans-pomp-maar-vol-bakje kost denk al gauw tegen de 10! Wel erg van genoten met zijn allen.

Dag 12

Vroeg in de ochtend gaan we naar een ander strandje, Wahweap beach is leuk, maar er ligt veel natuurlijke troep op het strand en in de branding, en graven in het zand gaat niet ivm de splinters en takjes.Mark heeft uitgevonden dat er bij Lone Rock een mooier strandje te vinden is. Daar gaan we dus heen in de ochtend. Het leuke is dat je met je RV tot het water kan komen, relaxed! We zijn niet de enige, volgens mij staan er halve familiedorpen aan het water gepositioneerd. Twee mega campers recht en twee dwars en je hebt je minidorp met barbecue plein aan het water, lol! De campers kan je vergelijken met een luxe tourbus zo groot, vaak kunnen ze ook nog rechts en links deels uitschuiven. Er achter hangt een auto of er zit een Pick-up truck voor die de rv trekt en dan een boot erachter. En wat er allemaal uit die campers komt! Sommige hebben naast hun auto nog een soort grote quad, waar ze snel mee naar de winkels kunnen... denk ik.... standaard een partytent voor de schaduw, stoeltjes voor iedereen, opblaas banaan, luchtbedden, opblaas sleepbank, jetski, waterscooter, honden en natuurlijk de barbecue!

Maar eerlijk gezegd geef ze groot gelijk, het is een heerlijke plek, met geweldig uitzicht. Je zou in de buurt toch zo heerlijk met je vrienden of familie zo kunnen staan een weekend? Ik teken ervoor!

De middag gaan we op tour naar de Upper Antelope canyon. Deze werd in 1931 ontdekt door een 12 jarig meisje. Haar volk, de indianen, noemde de kloof "Tse Bighanilini", "De plaats waar water door de rotsen stroomt". Het is een magische wereld tussen glooiende zandstenen wanden, die prachtige kleuren krijgen in het gefilterde zonlicht. De Upper Antelope Canyon is ongeveer 90 meter lang en de wanden zijn ongeveer 40 meter hoog. De bodem is bedekt met heel fijn stoffig roze-rood zand erg aantrekkelijk voor kinderen vooral onze rommelkontjes. Bij het betreden van de Canyon kregen we te horen dat Robin alleen voorop gedragen mocht worden, zodat je hem kan beschermen tegen stenen en punten. Dat was hij halverwege zat en wilde lopen. Dolle pret met Lisa in het zand dus. Door het water is deze grot uitgesleten, dus er staan mooie groeven in de wand zag Lisa al gauw, daar kan ook heel mooi het fijne zand vanaf lopen. En wat is er dan nog leuker om daar je hoofd onder te houden.... dus...

Met twee stoffige kindjes naar huis, weer lekker rommelen bij de rv en barbecuen.

Morgen gaan we weer verder met de reis!

Dag 13

Goedmorgen! Grappig op de app te merken dat familie en vrienden naar bed gaat als wij opstaan en andersom... de bruiloft van Wiebren en Marije 17 juni voorbij was en bij ons nog moest beginnen! Baby Fien de dochter van Neef Mike en Elke geboren is 18 Juni en bij ons dus eigenlijk nog niet.... Mark enthousiast Neef wilde bellen, waarop ik zei... het is daar toch nacht? Oh ja! En dat je binnen dit tijdsverschil ook nog een dag wisselt van tijdszone, waardoor het een uur later is en de dag erna weer gewoon.... We zitten regelmatig in de middle of nowere, sowieso ver van familie en vrienden, dat wordt soms flink bevestigd als we geen bereik hebben, zelfs niet met de Amerikaanse Sim of het wifi weer niet werkt. Toch vliegt de tijd en zijn we met ons gezin even écht weg van alles thuis... sorry ;)

We gaan richting Grand Canyon via Horseshoebend.

Ten zuiden van Page maakt de Colorado river hier een bocht in de vorm van een hoefijzer. Rondom en binnenin de bocht bevinden zich rotswanden die meer dan 300 meter boven de rivier uitsteken. Wij zijn naar de Horseshoebend Overlook gegaan. Prachtig is het daar, wouw! Wel eng ook, want er staan geen hekjes. Robin zat gelukkig achterop en Lisa liep aan de hand mee. De klim terug vond ze teveel en te warm, gelukkig is papa zo sterk dat Lisa er ook nog bij kon op zijn nek!!!

Oké en mama dan?!

Terug in de rv de airco vol aan, Lisa vraagt er zelf al om: Zo gauw naar binnen en zet dat koude ding maar even aan! Na iedere wandeling hebben we ijs verdiend! Ff bijkomen. Ijsjes is trouwens ook een uitdaging om normaal formaat waterijs te vinden... Zonder een hele gekke smurfenkleur of suiker. Ik ben er niet van overtuigd dat we nu kleurstof vrij hebben, maar het formaat is handzaam en ze zijn suikervrij. En  ze smaken ook goed!

Het verbaast mij best dat hier overal in extreme maten smaakjes en zoetigheid aan toe wordt gevoegd. Bij de koffie bijvoorbeeld staan 4 soorten koffiemelk, gewoon, met vanille-, chocolade- of hazelnootsmaak. De cerials, had ik al besproken dacht ik? Babyschap daarentegen is weer wel erg bewust grotendeels. Al ontbreekt hier de macaroni and chees ook niet onderaan. Je ziet mensen ook wel bewuster worden, hoorde iemand zoeken naar ijs wat mocht binnen haar WeightWatchers dieet, maar toch. Veel,is groot verpakt en is het klein dan is het per 10 in de actie. Daarnaast is de keus reuze uit fastfood: Mac, Taco Bell, Wendy, Denny, Pizzahut, Subway, Panda express, Burger King, KFC, etc... Ze zitten vaak bij elkaar op een plein of rij en de verleiding is groot, menu is altijd veel goedkoper dan losse burger en gratis refill van de mega beker is normaal.

Maar genoeg weer, thuis doen we weer normaal! Op naar de Grand Canyon voor ons avontuur morgen!

Weetje:

Favorieten in de USA

Drankjes

Lisa: koud water, koude limonade

Chan: koud water, diet coke met ijs

Mark: koud water, koud bier

Robin: koud water, koude melk

Ontbijt

Lisa: boterham met peanutbutter

Chan: Wead cornflages met melk

Mark: Yoghurt met cruslie en honing

Robin: papfles

Lunch

Lisa: boterham met peanutbutter

Chan: boterham worst, kaas, sla, majo en mosterd

Mark: Fastfood

Robin: Koude melk

Diner

Lisa: patat, stokbroodje

Chan: Spaghetti of kip van de bbq

Mark: Grote steak van de bbq

Robin: Babypotje soms, fruit of alleen yoghurt

Tussendoor

Chipjes!!!!!

1. Bas & Eef:
    21 juni 2017
    Fijn om af en toe onbereikbaar te zijn! Kan je meer genieten van de omgeving.
    Het is leuk om op afstand (en een dag vooruit) jullie belevingen mee te lezen.
    Leuk dat jullie zo genieten van de natuur en wereld. Straks gaan jullie nog wandelen door de natuur ;)
  2. Wiebren en Marije:
    21 juni 2017
    Hey Mark, Chantal, Lisa en Robin.
    Wat leuk om jullie reisblog zo te lezen en dan te bedenken dat wij jullie voetsporen gaan volgen. We zitten nu lekker in Chicago, maar verheugen ons nu ook al op alle parken die nog aan gaan doen.
  3. Bea:
    22 juni 2017
    Heerlijk zo'n frozen yoghurt ijsje! Dat doet mij denken aan ons uitstapje naar de Keukenhof. Daar hebben we ook genoten van frozen yoghurt plus keuze uit allerhande vruchten, cookies enz.
    Het was alleen geen 5 dollar, best wel prijzig voor ons Hollanders haha.
    Jullie genieten volop, heerlijk!
  4. Mark en Chantal Lansbergen:
    23 juni 2017
    Nou Bas echt wandelen misschien zonder kids ooit! Leuk he Marije en Wiebren, gek idee dat jullie ook ergens lopen nu... Heerlijk Bea, de hoeveelheden zijn hier ook wel anders! :) We genieten zeker!!!