Lisa en Robin

20 juni 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Ode aan Robin en Lisa

Even een speciaal stukje voor hen. Want ja, ze zijn mee. En vele van jullie zullen vast hun twijfels gehad hebben over onze grote reis. Sommige vinden maar niks, gekkenwerk, vragen zich af waarom... Andere vinden het geweldig, stoer, zijn jaloers ;) en willen ook wel en weer andere zijn ons voorgegaan met kinderen.

Ja het is pittig voor hen. Dit zijn echter ónze kanjers en alleen wij kennen ze als de beste en ze zijn als geen ander kind.

Lisa met bijna 5, heeft er intens naartoe geleefd. Met de grote landkaart met plaatjes erop leerde zij over Amerika en de reis en vertelde ze iedereen die langskwam wat we gingen doen, of je wilde of niet! Ook juf Gonnie van groep 1 heeft vaak moeten horen dat Lisa nu toch echt bijna naar Amerika gaat en dat ze haar dan 3,5 week zal gaan missen. Nou Lisa mist school ook, vooral de eerste dagen vertelde ze regelmatig dat ze wel dacht dat de kinderen uit de straat; Juul, Thijs, Rogier, Cas en Jim (met name) en in de klas zich af zouden vragen waar ze was...

Iedereen om ons heen kent Lisa, we weten dat ze niet echt zitvlees heeft en een spontane gezellige stuiterbal is. Klopt ja, maar ze doet het geweldig! De 10 uur vliegen, rijden in de camper, mee helpen, spelen met Robin en alles bekijken in Amerika, alles doet ze even enthousiast mee en de camper is haar veilige thuis. Ze slaapt boven de cabine in haar "kamertje", waar ze alleen al lol in heeft om erin en eruit te klimmen. Tip voor wie gaat: opklapbaar bedhek bij de Walmart.

Lieve meid, we zijn zo ontzettend trots op je hoe je dit avontuur met ons mee beleefd en we weten zeker dat je er ook nog veel van zal herinneren, want je bent een bijzonder meisje.

En dan onze stoere vent, vrolijk mannetje Robin. Iets meer zitvlees, maar met zijn bijna 2 jaar een echte wereldreiziger die graag alles zelf ontdekt. En waar hij nou mee speelt is nog een beetje de vraag. Nou ja, wel bekende mega Bumba fan, dus tijdens het vliegen was de show zo'n keer of acht prima, rondje lopen, wat eten, kort dutje en we zijn er... Ook al zo goed gedaan.

En ook Robin gaat mee met de flow. Al is de jetlag voor hem wat lastiger, ook hij doet het super goed. Laat zich lekker rondrijden in de buggy of ronddragen op papa's rug. En als het tijd is om te slapen dan valt Robin in slaap waar we dan zijn, moe... slapen...  Of dat nou lopend, in bed of on the road is. En hij is even enthousiast als hij iets nieuws ziet, een helikopter in de lucht, een hoge boom, waterval, beestjes, eten, etc. Onderweg in de camper lol met je zus, filmpjes kijken, spelletjes doen.

Prachtige mannetje, we zijn ook zo trots op jou! Nog geen twee en al zo'n geweldige reis gemaakt en zo goed! Je bent een heerlijk ventje vol humor en boevenstreken. Wat je nog zal herinneren weten we niet, maar wij weten het wel en hebben geweldige foto's. Je bent ons zonnetje in huis.

1. Bas & Eef:
    21 juni 2017
    Jullie doen een hele stoere onderneming! Daar zijn wij trots en jaloers op.
    Zoals jullie nu rondrijden in jullie huisje op wielen en alles samen beleven is heel bijzonder en intens.

Ons nichtje en neefje zijn nu al wereldreiziger!
  2. Liesbeth de vlieger:
    21 juni 2017
    Leuk om jullie verhalen te lezen!!!
    De M&M winkel blijven ze zich herinneren hoor.
    Veel plezier de groetjes.
  3. Nicolette:
    21 juni 2017
    Mooi jullie eerbetoon aan de kinderen,
    Zij kunnen ook trots zijn op ouders die vertrouwen hebben in hen.waar dan ook.
    Geniet lekker verder met z'n vieren.
    Top.
  4. Dorieke:
    lief :-)
  5. Rowena Hulst:
    21 juni 2017
    Prachtig jullie reiservaringen en verhalen maar ik mis jullie als een gek!!
  6. G. de Groot:
    24 juni 2017
    Lieve Lisa,
    Met alle kinderen uit de klas volgen we jouw belevenissen samen met papa, mama en Robin in Amerika met veel plezier. Wat stoer dat jij met de piloot op de foto bent gegaan! In de kring hebben we gesproken over de hoge bomen, waarom jij een poncho draagt bij de waterval en waarom er in de hoge bergen ook in de zomer sneeuw blijft liggen. De kinderen hebben nog wat vragen:
    -Hoe gaat het met het blauwe oog van Robin?
    -Zijn er vissen en krokodillen bij de waterval?
    -Zorgen opa en oma voor jullie witte hond?
    -Hoe hoog zijn die hoge bomen?
    We missen je wel, maar wensen je nog veel vakantieplezier.
    Lieve groetjes, van alle kinderen en juffen van groep 1/2e van de Waterwilg.
    (ook voor: papa, mama en Rob)
  7. Mark en Chantal Lansbergen:
    25 juni 2017
    Hoi juf Gonnie, Nicole en klas 1-2e!

Wat een leuk bericht van jullie zeg! :)
    Ik mis jullie ook heel erg. We zijn nog een week weg. Vandaag zijn we in Seaworld geweest en mijn lievelingsdier is nu een dolfijn, die kan zoveel kunstjes! De Orka's en zeehonden niet, de zeehonden waren wel erg grappig! Zij gingen dansen op "Gangnamstyle" met hun trainers.

Robin heeft geen blauw oog meer. Hij is nu alleen weer gevallen op zijn neus... Gelukkig is ook dat weer bijna over!

De bekendste boom in Sequoia is de General Sherman Tree. Dit is de grootste levende boom in de wereld. Het is niet de hoogste, maar heeft het meeste hout in een boom. De diameter van deze 2000 jaar oude boom is 103 meter op de grond, hij is 275 meter hoog en naar schatting weegt deze boom meer dan 1300 ton.

In de waterval zitten geen krokodillen, wel vissen denk ik. In de zee en het meer zitten ook vissen, ik zwem er heel graag, maar ben soms wel bang dat ze in mijn tenen bijten! Vandaag heb ik wel een haai geaaid, dat voelt heel vreemd.

Jin ons hondje is inderdaad bij opa en oma, zij passen goed op hem. En hij is soms bij tante Rowena als opa en oma weg moeten. Mijn vissen zijn bij mijn buurjongen Thijs, die zit naast ons in groep 1 bij juf Monique.

Nou tot gauw lieve vriendjes en vriendinnetje! Binnenkort staat er weer een verhaaltje op, ik ben namelijk Junior Ranger geworden in de Grand Canyon en heb in een helikopter gevlogen!

Lieve groetjes van Lisa
  8. Brigitte:
    25 juni 2017
    Lieve Lisa en Robin,
    Stoere kids zijn jullie! Lekker genieten van alles met papa en mama samen. Chan en Mark chapeau voor jullie voorbereidingen en hoe jullie dit avontuur nu aan gaan. En ja Mark; ben inderdaad jaloers. Haha knipoog
  9. Mathijs & Laura:
    26 juni 2017
    ❤️❤️❤️❤️
  10. Stephan:
    28 juni 2017
    mooi stukje! jullie zijn stoer
  11. Mark en Chantal Lansbergen:
    1 juli 2017
    Bedankt voor alle berichtjes! Haha sorrie Bri. Ga je mee de vlgnd x?;-)